Ogłaszamy ogólnopolski konkurs na logo Uniwersytetu w Białymstoku! Na projekty czekamy do 9 czerwca

Data wydarzenia 12-04-2017

Dziś (12.04.2017) prof. UwB dr hab. Robert Ciborowski, rektor Uniwersytetu w Białymstoku, ogłosił konkurs na logo Uniwersytetu w Białymstoku. Używane obecnie godło UwB (z Orłem Zygmuntowskim) pozostanie niezmienione i będzie służyć uczelni w w celach oficjalnych, logo ma być natomiast znakiem używanym do celów promocyjnych i wizerunkowych. 

- Jubileusz 20-lecia Uniwersytetu w Białymstoku to nie tylko dobra okazja do podsumowań naszego dotychczasowego dorobku. To także moment, w którym rozpoczynamy kolejny etap rozwoju uczelni, planujemy jej przyszłość. Chcemy umacniać swoją pozycję naukową, prestiż. I chcemy być coraz bardziej rozpoznawalni, dlatego uznaliśmy, że czas pomyśleć o logo UwB. Ogłaszamy konkurs i mam nadzieję, że zaowocuje on ciekawym, nowoczesnym projektem, który pomoże nam budować markę uniwersytetu – mówił na konferencji prasowej prof. UwB dr hab. Robert Ciborowski, rektor Uniwersytetu w Białymstoku.

Konkurs adresowany jest do firm i osób prywatnych, profesjonalistów w dziedzinie grafiki. Ma charakter otwarty i ogólnopolski. Projekty można zgłaszać do 9 czerwca 2017 r. Autor zwycięskiej pracy zostanie zaproszony do wykonania księgi znaku Uniwersytetu w Białymstoku  na  bazie swojego projektu  logo. Nagrodę główną, w wysokości 5 tysięcy zł, ufundował Bank Millennium SA - partner jubileuszu 20-lecia Uniwersytetu w Białymstoku. 

Współpraca z instytucjami edukacyjnymi i środowiskami studenckimi jest elementem naszej polityki odpowiedzialnego biznesu. Bank od lat kieruje swoją aktywność do studentów oferując im stypendia, praktyki, możliwość rozwoju i w perspektywie miejsca pracy, a także dopasowane do ich potrzeb produkty bankowe – mówi Iwona Jarzębska, dyrektor Departamentu Public Relations Banku Millennium. – Warto i należy wspierać polskie uczelnie i ich rozwój, dlatego cieszymy się, że Bank Millennium może wnieść swój wkład w jubileuszowe obchody i jednocześnie przyczynić się do budowania marki Uniwersytetu w Białymstoku – dodaje Iwona Jarzębska.

Logo, złożone ze znaku graficznego oraz tekstu z nazwą uczelni, ma podkreślać nowoczesność i renomę Uniwersytetu w Białymstoku. 

- Jednocześnie musi odwoływać się do ścisłych związków nauki z naturą, bo to właśnie natura jest tym, co bardzo silnie buduje unikalną markę i Uniwersytetu w Białymstoku, i regionu, w którym działa UwB czyli województwa podlaskiego – zaznacza prof. UwB dr hab. Robert Ciborowski. – Przy czym naturę rozumiemy w tym przypadku szeroko, jako przyrodę, środowisko naturalne, ale też naturę ludzką. Logo powinno podkreślać ich wzajemne przenikanie się z nauką. 

Wszystkie szczegóły dotyczące konkursu zawarte są w regulaminie, dostępnym tutaj: http://www.uwb.edu.pl/oglaszamy-konkurs-na-logo-uczelni

Fundator nagrody głównej konkursu: