To szansa na podniesienie swoich kwalifikacji zawodowych i zdobycie specjalistycznej wiedzy z wybranej dziedziny. Takie są studia podyplomowe na Uniwersytecie w Białymstoku. Z tej oferty mogą skorzystać osoby, które posiadają już wykształcenie wyższe: licencjackie, inżynierskie, magisterskie, ale chcą rozwijać się dalej!
-
Studia są odpowiedzią na zapotrzebowanie na kompleksową wiedzę i profesjonalne umiejętności z zakresu bezpieczeństwa informacji i ochrony danych osobowych, którego wzrost wiąże się z obowiązywaniem unijnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych, tzw. RODO.
Zdobyta w czasie studiów wiedza i umiejętności pozwolą absolwentom profesjonalnie wykonywać i organizować własną pracę, ale też przygotować się do wykonywania zadań na stanowisku inspektora ochrony danych i zastępcy inspektora ochrony danych w danym podmiocie (sektora publicznego i prywatnego), skutecznie zbudować efektywną współpracę inspektora ochrony danych i jego zastępcy (jeśli zostanie ustanowiony) z administratorem danych lub podmiotem przetwarzającym, profesjonalnie szkolić personel, po to, by spełniać wymogi określone przepisami prawa, usprawniać działanie organizacji i zapewniać ochronę danych osobowych zarówno personelu wewnętrznego, jak i osób obsługiwanych przez dany podmiot.
Studia podyplomowe bezpieczeństwo informacji i ochrona danych osobowych są prowadzone na podstawie porozumienia o współpracy zawartego z Generalnym Inspektorem Danych Osobowych GIODO, aktualnym Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Niepodważalnym atutem studiów jest to, że zajęcia prowadzone są przez uznanych w Polsce teoretyków, doświadczonych pracowników Urzędu Ochrony Danych Osobowych, wybitnych praktyków cenionych w kraju i za granicą.
-
Celem studiów jest pogłębianie oraz usystematyzowanie wiedzy z zakresu obsługi celnej, spedycyjnej, transportowej oraz logistycznej, związanej z obsługą międzynarodowej wymiany towarowej. Ich problematyka uwzględnia instytucjonalne zmiany w procesach europejskiej integracji gospodarczej i intensyfikacji wymiany towarowej oraz przewozów, zwłaszcza Polski jako członka Unii Europejskiej, z krajami trzecimi, w tym z Europy Wschodniej (Rosji, Białorusi i Ukrainy), jako jednolitego obszaru Unii Celnej w ramach Euroazjatyckiej Unii Gospodarczej. Program studiów na bieżąco jest aktualizowany w związku z wejściem w życie Unijnego Kodeksu Celnego oraz zmian w Krajowej Administracji Skarbowej. Uwzględniane są też sugestie uczestników i przedsiębiorców.
Studia podyplomowe adresowane są do:
- przedsiębiorców i menedżerów, specjalistów działów handlowych firm realizujących: transakcje handlowe w ramach wspólnego rynku Unii Europejskiej oraz z krajami trzecimi, obsługę transportową i spedycyjną międzynarodowego obrotu towarowego;
- pracowników świadczących usługi przedstawicielstwa w zakresie obsługi celnej i podatków pośrednich przed organami podatkowymi (firmy spedycyjne, transportowe, logistyczne, agencje celne, doradcy handlowi);
- administracji skarbowej i innych służb państwowych (organy podatkowe, Straż Graniczna, Centralne Biuro Antykorupcyjne, Policja, Inspekcja Transportu Drogowego, Służba Celno-Skarbowa i in.), państwowych służb sanitarnych (weterynarii, fitosanitarnej, sanitarno-epidemiologicznej, kontroli jakości handlowej produktów rolno-spożywczych).
Duża liczba godzin zajęć warsztatowych pozwala również na uzyskanie przez absolwenta umiejętności praktycznego naliczania należności celnych i wypełniania dokumentu SAD i innych dokumentów celnych oraz przewozowych (różnymi rodzajami transportu). Ponadto obliczania należności podatkowych takich jak: VAT, akcyza oraz wypełniania dokumentów podatkowych składanych do organów skarbowych.
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych. Mogą także złożyć wniosek do Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Warszawie o wpis na listę agentów celnych, co umożliwi samodzielne realizowanie kompetencji agenta celnego.
Wykładowcy to m.in. specjaliści administracji celnej, podatkowej, szeroko rozumianej granicznej kontroli sanitarnej, praktycy w zakresie spedycji, logistyki oraz transportu - zwłaszcza międzynarodowego. Zajęcia realizowane są na podstawie autorskich planów wykładowców, w tym w większości wykładowców-praktyków, z zastosowaniem najnowszych metod dydaktycznych i wiedzą opartą na doświadczeniu zawodowym.
-
Celem studiów jest przygotowanie ich uczestników do organizacji i prowadzenia rachunkowości w przedsiębiorstwach, wykorzystania rachunkowości do podejmowania decyzji i sterowania procesami ekonomicznymi oraz usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Wiedza i umiejętności nabyte na studiach podyplomowych są niezbędnym elementem pracy na stanowiskach finansowo-księgowych w biurach rachunkowych, działach finansowo-księgowych przedsiębiorstw oraz innych jednostkach prowadzących księgi rachunkowe. Pozwalają również na skuteczne i efektywne wykonywanie zawodu księgowego, a także wykonywania innych zawodów i funkcji, w których znajomość wiedzy z zakresu rachunkowości jest szczególnie przydatna.
W ramach studiów podyplomowych uczestnicy zdobywają wiedzę i umiejętności m.in. w zakresie:
- podstawowych zasad rachunkowości finansowej oraz sprawozdawczości finansowej, rachunku kosztów, rachunkowości zarządczej, instrumentów finansowych oraz podstawowych narzędzi informatycznych wspomagających prowadzenie księgowości w przedsiębiorstwie.
- posługiwania się specjalistycznym językiem z zakresu finansów i rachunkowości;
- norm prawnych regulujących procesy finansowe w przedsiębiorstwie, w szczególności w zakresie prawa cywilnego, gospodarczego i administracyjnego, jak również systemu podatkowego oraz systemu obowiązkowych ubezpieczeń społecznych;
- specyfiki prowadzenia zawodu przede wszystkim w wymiarze praktycznym oraz z rzeczywistymi problemami spotykanymi w codziennej pracy na stanowisku finansowo-księgowym.
Zajęcia są prowadzone przez kadrę dydaktyczną posiadającą bogate doświadczenie zawodowe w zakresie rachunkowości i sprawozdawczości finansowej, zarówno w pracy na stanowiskach finansowo-księgowych, jak i działalności trenerskiej i szkoleniowej.
Studia skierowane są przede wszystkim do:
- absolwentów szkół wyższych, w szczególności kierunków finansowych i ekonomicznych,
- przedsiębiorców samodzielnie prowadzących działalność gospodarczą,
- osób posiadających praktykę w zakresie rachunkowości, finansów czy podatków pragnących poszerzyć swoje kompetencje zawodowe z zakresu organizacji i prowadzenia rachunkowości.
-
Studia są wyjątkową ofertą skierowaną do osób obecnie zajmujących stanowiska kierownicze lub do takich stanowisk aspirujących. Program studiów został ułożony w taki sposób, aby każdy mógł rozwijać swój potencjał związany z kompetencjami menedżerskimi. Skuteczny menedżer to przede wszystkim szeroka wiedza i specyficzne umiejętności. Oba te obszary są jednakowo ważne i tak są traktowane w czasie zajęć, prowadzonych przez doświadczonych i zaangażowanych reprezentantów zarówno sfery nauki, jak również praktyków. Zakres studiów obejmuje takie obszary jak: ludzie (zarządzanie kadrami, przywództwo), zasoby (zarządzanie finansami), funkcje (marketing, logistyka, PR, rachunkowość zarządcza), procesy (biznesplan, finansowanie projektów UE, negocjacje w biznesie) i otoczenie (prawo pracy, system podatkowy, rynek kapitałowy, rynek nieruchomości, zamówienia publiczne).
Studia podyplomowe menedżerskie opierają się na aktualnej i praktycznej wiedzy oraz skutecznych narzędziach do wykorzystania w pracy menedżera, ale jest to też doskonała okazja, aby skonfrontować się z innymi menedżerami, ich perspektywą i doświadczeniem. Jest to ogromna szansa do nawiązania relacji, które oparte są na wartościach mających istotne znaczenie we współczesnym biznesie, tj. otwartości, współpracy, kreatywności i rozwoju.
-
Celem studiów podyplomowych prawo pracy i ubezpieczeń społecznych jest wyposażenie ich uczestnika w ustrukturyzowaną oraz aktualną wiedzę, a także praktyczne umiejętności i kompetencje z zakresu stosowania prawa pracy i ubezpieczeń społecznych w Polsce, w tym w szczególności z zasadami zatrudniania i zwalniania pracowników w warunkach różnych typów umów, wynagradzania, czasu pracy, urlopów, obowiązków pracodawcy i pracownika, zasadami ustalania wysokości składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, obowiązkami płatników składek i zasadami ich kontroli, ogólnymi zasadami rozstrzygania sporów z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych.
Merytoryczna zawartość studiów obejmuje cztery moduły, w których uwzględnione zostały takie aspekty jak: prawo pracy, ze szczególnym uwzględnieniem indywidulanego prawa pracy, prawo ubezpieczeń społecznych, zwłaszcza w kontekście relacji pracodawca – pracownik – ZUS, wybrane aspekty zarządzania zasobami ludzkimi oraz moduł zajęć praktycznych, w którym położono nacisk na umiejętności interpretacji zapisów prawa pracy, zwłaszcza w kontekście rozliczania wynagrodzeń i jego pochodnych, w tym składek na ubezpieczenia społeczne.
Studia skierowane są przede wszystkim do osób zainteresowanych problematyką prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, w szczególności tych, które zajmują się nią w praktyce: pracodawców, kierowników i pracowników działów kadr, menedżerów oraz osób, które rozważają możliwość zmiany kwalifikacji i zatrudnienia.
-
Studia przygotowują uczestników do wykonywania zawodu audytora wewnętrznego w jednostkach sektora publicznego oraz uzupełniają wiedzę osób, które już wykonują ten zawód lub kierują jednostką w obszarze finansów i kontroli.
Uczestnicy w trakcie zajęć – prowadzonych w głównej mierze przez doświadczonych audytorów wewnętrznych – nabywają niezbędną wiedzę i doskonalą umiejętności audytorskie, finansowe i kontrolne m.in. w zakresie niezależności operacyjnej i organizacyjnej, biegłości i należytej staranności zawodowej, organizacji i prowadzenia audytu wewnętrznego, rachunkowości oraz sprawozdawczości i kontroli w jednostkach sektora finansów publicznych. Uczestnicy są zapoznawani z metodami i narzędziami stosowanymi w pracy na stanowisku audytorskim, finansowym i kontrolnym, z jednej strony spełniającymi wymagania płynące z aktualnych regulacji prawnych i z drugiej – czerpiącymi z wiodących praktyk sektora publicznego i biznesu.
Zakres tematyczny studiów podyplomowych jest zgodny z wymaganiami określonymi przez ministra właściwego ds. finansów, o których mowa w art. 286 ust. 1 pkt 5 lit. d ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Patronat merytoryczny nad studiami podyplomowymi rachunkowość i audyt wewnętrzny w jednostkach sektora publicznego prowadzonymi na Wydziale Ekonomii i Finansów Uniwersytetu w Białymstoku sprawuje Instytut Audytorów Wewnętrznych IIA Polska.
W ramach studiów uczestnicy zdobywają wiedzę m.in. w zakresie:
- wymagań dotyczących audytu wewnętrznego i kontroli zarządczej w sektorze publicznym oraz praktycznych umiejętności realizacji zadań audytowych;
- metodyki audytu, w tym m.in. w oparciu o metody zwinne, Objective and Key Result, design thinking, narzędzia krytycznego myślenia oraz narzędzia analityczne, w tym ACL;
- zasad i metod prowadzenia rachunkowości w jednostkach sektora publicznego;
- wyzwań związanych z audytem, finansami i kontrolą w sektorze publicznym w kontekście zarządzania ryzykiem, przeciwdziałania nadużyciom i cyberbezpieczeństwa;
- prawa finansów publicznych i administracji publicznej.
Zajęcia na studiach podyplomowych są prowadzone przez kadrę dydaktyczną posiadającą bogate doświadczenie zawodowe w zakresie audytu wewnętrznego, zarówno w pracy na stanowiskach audytorskich w administracji publicznej szczebla centralnego, jak i trenerskiej i szkoleniowej. Zajęcia są prowadzone głównie w formie warsztatowej, łącząc niezbędną wiedzę i umiejętności audytorskie z analizą praktycznych zagadnień związanych z codzienną pracą audytora wewnętrznego.
Studia są skierowane przede wszystkim do:
- osób zainteresowanych zdobyciem kwalifikacji audytora wewnętrznego w sektorze publicznym,
- głównych księgowych i kadry kierowniczej w jednostkach sektora finansów publicznych,
- pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie nowoczesnego systemu audytu wewnętrznego i kontroli zarządczej w jednostkach sektora publicznego.
-
Studia są realizowane w trzech specjalnościach, a mianowicie: wyceny nieruchomości, zarządzania nieruchomościami oraz pośrednictwa w obrocie nieruchomościami.
Celem kształcenia jest przygotowanie teoretyczne absolwentów studiów do wykonywania zawodów związanych z rynkiem nieruchomości (w zależności od wybranej specjalności: rzeczoznawcy majątkowego, zarządcy nieruchomości, pośrednika w obrocie nieruchomościami). W przypadku specjalności wycena nieruchomości absolwenci zostają przygotowani do odbycia praktyk zawodowych, a w dalszej kolejności zdania egzaminu państwowego i zdobycia licencji zawodowej rzeczoznawcy majątkowego.
Merytoryczna zawartość studiów obejmuje cztery moduły, w których uwzględnione zostały takie aspekty jak: podstawy wiedzy z zakresu prawa, podstawy wiedzy ekonomicznej, podstawy wiedzy technicznej, umiejętności interdyscyplinarne, seminarium oraz w zależności od specjalności: rzeczoznawstwo majątkowe (w przypadku wyceny nieruchomości), zarządca nieruchomości, zarządzenie nieruchomościami (w przypadku zarządzania nieruchomościami), pośrednik w obrocie nieruchomościami, obrót nieruchomościami (w przypadku pośrednictwa w obrocie nieruchomościami).
Program studiów w specjalności wycena nieruchomości jest zgodny z wymogami zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 12 czerwca 2014 r. w sprawie minimalnych wymogów programowych dla studiów podyplomowych w zakresie wyceny nieruchomości, Dz.U. z 2014 r., poz. 826.
Studia skierowane są przede wszystkim do osób zainteresowanych problematyką gospodarowania nieruchomościami w różnych aspektach – wyceny nieruchomości, zarządzania nieruchomościami lub pośrednictwem w obrocie nieruchomościami. Ukończenie studiów w specjalności wycena nieruchomości może stanowić podstawę, po spełnieniu dodatkowych wymagań (odbyciu praktyki i zdaniu egzaminu państwowego), do uzyskania uprawnień w zakresie szacowania wartości nieruchomości.
-
Podczas studiów uczęszczać będziesz na zajęcia dotyczące takich zagadnień jak:
- najnowsze osiągnięcia oraz kierunki rozwoju nauk humanistycznych i społecznych,
- terminologia i metodologia oraz kierunki rozwoju bibliologii, bibliotekarstwa, informatologii, czytelnictwa i form jego upowszechniania, animacji,
- normy i techniki stosowane w działalności informacyjnej i bibliotekarskiej,
- prawo w bibliotece (ochrona własności intelektualnej i danych osobowych, podstawy prawa autorskiego oraz prawne aspekty zarządzania instytucjami informacji i książki)
- typologia i zadania poszczególnych bibliotek,
- rola bibliotekarza we współczesnej bibliotece jako instytucji kultury,
- współczesny rynek wydawniczo-księgarski,
- specyfika typów dokumentów oraz ich opracowanie,
- techniki gromadzenia i selekcji księgozbiorów bibliotecznych.
Po ukończeniu studiów będziesz posiadać pogłębione wykształcenie ogólnohumanistyczne w zakresie literaturoznawstwa, kultury współczesnej, społeczeństwa cyfrowego i jego wyzwań, a także przygotowanie specjalistyczne z obszaru bibliotekoznawstwa, a zwłaszcza metod i form pracy z różnymi kategoriami czytelników i użytkowników informacji, zasad działalności bibliotecznej i informacyjnej, usług bibliotecznych i informacyjnych, wreszcie programów komputerowych ważnych dla realizacji zadań zawodowych. Rozwiniesz ponadto swoje kompetencje analityczne (wyszukiwanie, krytyczna analiza i twórcze użytkowanie informacji zawartych w źródłach drukowanych i elektronicznych) oraz komunikacyjne, zwłaszcza w odniesieniu do animacji czytelnictwa wśród różnych grup odbiorców.
Absolwenci studiów są przygotowani do pracy na różnego typu stanowiskach związanych z animacją czytelnictwa, przetwarzaniem, opracowaniem, organizowaniem i udostępnianiem dokumentów i informacji. Absolwenci świetnie odnajdą się w sferze komunikacji publicznej, kultury, biznesu oraz edukacji, przede wszystkim w:
- bibliotekach publicznych i naukowych,
- archiwach,
- księgarniach,
- wydawnictwach,
- domach kultury,
- innych instytucjach kulturalno-oświatowych i edukacyjnych
-
Podczas studiów uczęszczać będziesz na zajęcia ujęte w następujące bloki problemowe:
- lingwistyczne podstawy logopedii,
- medyczne podstawy logopedii,
- psychologiczne i pedagogiczne podstawy logopedii,
- logopedii ogólnej,
- logopedii specjalistycznych,
oraz uczestniczyć w zajęciach praktycznych w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, przedszkolach, szkołach i in.
Uczestnicy przygotowywani są do prowadzenia działań profilaktycznych, diagnostycznych i terapeutycznych w zakresie zaburzeń mowy na poziomie poradnictwa ogólnego oraz wyposażani są w podstawową wiedzę i umiejętności z zakresu logopedii specjalistycznych. Po ukończeniu studiów, których program obejmuje zajęcia wykładowe, ćwiczeniowe, konwersatoryjne i seminaryjne oraz praktyczne, będą posiadać pogłębione wykształcenie w zakresie m.in. językoznawstwa, anatomii i fizjologii układu nerwowego człowieka, psychologii rozwojowej, audiologii i foniatrii, emisji głosu, profilaktyki i terapii różnych zaburzeń słuchu i mowy oraz komunikacji alternatywnej, a także podstawową wiedzę z zakresu specyfiki pracy w różnych placówkach (formy i metody pracy, od dokumentacji przez profilaktykę po udzielanie pomocy), neurologii dziecięcej i pedagogiki specjalnej z elementami psychoterapii.
Uczestnicy studiów zdobywają wiedzę i umiejętności z zakresu postępowania z dziećmi i młodzieżą, w tym z osobami o szczególnych potrzebach edukacyjnych. Są też przygotowani do współpracy z rodzicami, nauczycielami oraz innymi specjalistami. Podczas studiów mogą uzyskać nie tylko kwalifikacje zawodowe, ale także – jeśli ukończyli studia II stopnia – ubiegać się o certyfikat logopedy wydawany przez Polski Związek Logopedyczny.
Czym możesz się zajmować po studiach podyplomowych logopedycznych?
Absolwenci studiów są specjalistami w zakresie logopedii ogólnej i mogą podjąć pracę w:
- placówkach oświatowych (wymagane jest dodatkowo przygotowanie pedagogiczne),
- placówkach medycznych,
- ośrodkach pomocy społecznej i in.
-
Studia podyplomowe w zakresie nauczania języka polskiego jako obcego mają na celu przygotowanie absolwenta do pracy jako lektor języka polskiego jako obcego, wyposażenie go w wiedzę i kwalifikacje niezbędne do wykonywania tego zawodu.
Studia podyplomowe w zakresie nauczania języka polskiego jako obcego przygotowują przede wszystkim do pracy w szkołach, a także w prywatnych i państwowych instytucjach, które zajmują się organizacją kursów języka polskiego jako obcego oraz doradztwem metodycznym.
Program studiów zapewnia też doskonalenie posiadanych już umiejętności w zakresie filologii polskiej lub obcej nabytych w ramach studiów filologicznych.
-
Studia przeznaczone są dla osób pracujących lub zainteresowanych pracą w instytucjach kultury i przy organizacji wydarzeń kulturalnych. Studia oferują merytoryczne i praktyczne przygotowanie niezbędne w działaniach menadżera kultury. Program studiów wyposaża uczestnika w ogólną wiedzę kulturoznawczą (zwłaszcza dotyczącą procesów dokonujących się w kulturze współczesnej), wiedzę specjalistyczną dotyczącą takich dziedzin jak np. zarządzanie, marketing czy komunikacja w kulturze cyfrowej, a także w zróżnicowane umiejętności użyteczne w organizowaniu działalności instytucji kultury i przygotowywaniu wydarzeń kulturalnych.
-
Studia mają na celu kształcenie absolwentów wszystkich kierunków studiów licencjackich i magisterskich z zakresu podstawowych zasad funkcjonowania administracji publicznej, zarówno państwowej, jak i samorządowej. Ich absolwenci są przygotowani do pracy urzędniczej w różnych rodzajach administracji publicznej (rządowej i samorządowej) oraz do stosowania prawa w instytucjach niepublicznych. Są przygotowani także do pełnienia kierowniczych funkcji w służbie cywilnej oraz do samodzielnego wykonywania pracy w administracji.
Program studiów obejmuje zagadnienia z zakresu struktury i funkcjonowania administracji publicznej, funkcjonowania organów administracji, procedur, egzekucji oraz praktyki wydawania decyzji administracyjnych.
-
Studia są skierowane zarówno do absolwentów prawa, administracji, ekonomii oraz pokrewnych kierunków studiów, jak również pracowników izb i urzędów skarbowych, spółek doradztwa skarbowego, Ministerstwa Finansów, samorządowych służb finansowych, w tym skarbników gminnych, oraz osób zainteresowanych wykonywaniem zawodu doradcy podatkowego.
Podstawowym celem studiów jest wyposażenie absolwenta w wiedzę niezbędną do wykładni i stosowania prawa podatkowego, a tym samym przygotowanie go do samodzielnego wykonywania zawodu doradcy podatkowego. W toku studiów uczestnikom przekazywana jest teoretyczna i praktyczna wiedza niezbędna do zdania z wynikiem pozytywnym egzaminu państwowego na doradcę podatkowego oraz późniejszego wykonywania zawodu. Jest to przede wszystkim wiedza i umiejętności z zakresu prawa podatkowego (w aspekcie materialnym i proceduralnym) uzupełniana o podstawy wiedzy o prawie, elementy prawa finansowego, administracyjnego, gospodarczego i cywilnego.
Szczególny nacisk położony jest na zagadnienia praktyczne, m in. prowadzenie ksiąg podatkowych, sporządzanie pism w sprawach podatkowych czy udział w postępowaniach przed sądem administracyjnym.
-
Studia mają na celu kształcenie przyszłych tłumaczy, a zwłaszcza tłumaczy przysięgłych. Obszerne moduły zajęć mają przygotować do praktycznego wykonywania roli tłumacza przysięgłego. Studia przeznaczone są dla absolwentów studiów licencjackich i magisterskich, zwłaszcza kierunków: filologia angielska, lingwistyka, prawo, ekonomia.
Nadrzędnym celem proponowanych studiów jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie uczestników do egzaminu na tłumacza przysięgłego oraz rozwinięcie słownictwa i umiejętności w zakresie tłumaczeń specjalistycznych w takich dziedzinach jak: prawo, ekonomia, medycyna i technika.
-
Studia Podyplomowe Funkcjonowanie Lasów Państwowych w świetle prawa międzynarodowego, europejskiego i krajowego
(realizowane wyłącznie na zamówienie podmiotów zewnętrznych)Studia skierowane są do pracowników Lasów Państwowych. Celem kształcenia jest przypomnienie, uaktualnienie oraz przekazanie nowych wiadomości na temat obecnie obowiązującego stanu prawnego w przedmiocie działalności Lasów Państwowych z punktu widzenia prawa krajowego, europejskiego i międzynarodowego.
-
Studia mają na celu kształcenie przyszłych mediatorów sądowych oraz innych osób profesjonalnie zajmujących się pomocą w rozwiązywaniu konfliktów. Obszerne moduły zajęć praktycznych przygotowują do praktycznego wykonywania roli mediatora. Studia przeznaczone są dla absolwentów studiów wyższych, zwłaszcza kierunków: prawo, psychologia, pedagogika, resocjalizacja, socjologia.
Nadrzędnym celem proponowanych studiów jest zarówno teoretyczne jak i praktyczne przygotowanie uczestników do pozasądowego rozwiązywania konfliktów społecznych w ramach alternatywnych sposobów rozwiązywania sporów oraz prowadzenia mediacji w różnych dziedzinach, a zwłaszcza w sprawach rodzinnych, cywilnych, gospodarczych czy też karnych.
-
Studia skierowane zarówno do osób odpowiedzialnych za realizację zamówień publicznych np. w organach administracji rządowej i samorządowej oraz pozostałych jednostkach sektora finansów publicznych, podmiotów korzystających ze środków publicznych państwowych i komunalnych jednostek organizacyjnych prowadzących działalność o charakterze użyteczności publicznej, jak i osób odpowiedzialnych za przygotowanie dokumentacji i udział w postępowaniu o zamówienia publiczne oraz absolwentów wyższych uczelni zainteresowanych problematyką zamówień publicznych.
-
Tematyka studiów stanowi odpowiedź na zwiększone zainteresowanie znajomością szeroko pojętego prawa medycznego ze strony prawników i osób związanych z ochroną zdrowia - osób wykonujących zawody medyczne (lekarzy, pielęgniarek, położnych, ratowników medycznych, fizjoterapeutów, diagnostyków laboratoryjnych), osób pracujących z pacjentami-klientami (psychologów, dietetyków, kosmetyczek), osób zajmujących się zarządzaniem i administracyjną sferą systemu ochrony zdrowia (pracowników NFZ, dyrektorów i pracowników szpitali, przychodni, poradni).
Zwiększenie zainteresowania jest podyktowane wzrostem liczby spraw ze styku prawa i medycyny wnoszonych do sądów, często określanych mianem spraw dotyczących błędów medycznych.
-
Celem studiów podyplomowych jest zapoznanie uczestników z praktycznymi aspektami szeroko rozumianego prawa nowych technologii. Uczestnicy zostaną przygotowani do kompetentnego świadczenia usług prawnych (m. in. redagowania, opiniowania i negocjowania kontraktów) na rzecz branży informatycznej i branż nowych technologii.
Ponadto uczestnicy zostaną wyposażeni w kompetencje pozwalające na bardziej efektywną codzienną pracę, automatyzację najbardziej żmudnych i już zdigitalizowanych czynności oraz zmniejszenie wykluczenia cyfrowego. Program został podzielony na pięć bloków tematycznych dotyczących zagadnień wprowadzających do prawa nowych technologii, prawa wobec współczesnych wyzwań technologicznych, ochrony własności intelektualnej, kontraktów technologicznych oraz prawnokarnych i kryminologicznych aspektów cyberprzestępczości.
Studia podyplomowe organizowane we współpracy z LegalHut. Dwusemestralne studia, rozwijające prawników dwutorowo:
- merytorycznie w obszarze styku prawa i nowych technologii (np. kontrakty IT, własność intelektualna, dane osobowe w internecie) oraz
- w zakresie kompetencji cyfrowych w codziennej pracy prawnika (np. praktyczne zajęcia z efektywnej obsługi edytora tekstu, internetowych usług publicznych, systemów informacji prawnej, podstawy LegalTech).
-
Studia pozwalają zdobyć nauczycielom kwalifikacje do prowadzenia zajęć edukacyjnych z zakresu doradztwa zawodowego w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, a także wspierają w rozwoju osoby, które pracują w obszarze rozwoju zawodowego i aktywizacji zawodowej.
Podczas studiów oferowane są:
- zajęcia z praktykami z zakresu doradztwa zawodowego i kształcenia nauczycieli,
- warsztaty oparte na najnowszych narzędziach doradczych, nowych trendach, metodach i formach pracy przygotowujących do zajęć grupowych i pracy indywidualnej,
- w ramach zajęć dodatkowe certyfikaty uprawniające do pracy narzędziami NFDK.
Dlaczego warto je ukończyć?
- dodatkowe kwalifikacje,
- nowe umiejętności i kompetencje,
- nowe konkretne narzędzia,
- profil praktyczny – minimum teorii,
- kontakt z praktykami autorami narzędzi i metod,
- praktyczność,
- profesjonalizm.
-
Studia podyplomowe prowadzone są w partnerstwie Instytutu Zarządzania UwB z Narodowym Forum Doradztwa Kariery.
Studia przygotowują do pełnienia funkcji doradcy zawodowego pracującego w publicznych i niepublicznych instytucjach rynku pracy, w instytucjach realizujących projekty outplacementowe i aktywizacyjne oraz do pełnienia roli doradców kariery osób dorosłych stojących przed znaczącymi decyzjami zawodowymi. Służą także wsparciu w realizacji zadań zawodowych doradców, którzy chcą pogłębiać i rozwijać swoje kompetencje w ramach idei uczenia się przez całe życie.
Podczas studiów oferowane są:
- zajęcia z praktykami z zakresu doradztwa zawodowego,
- na najnowszych narzędziach doradczych, nowych trendach, metodach i formach pracy przygotowujących do zajęć grupowych i pracy indywidualnej,
- w ramach zajęć dodatkowe certyfikaty uprawniające do pracy narzędziami NFDK.
Dlaczego warto je ukończyć?
- dodatkowe kwalifikacje,
- nowe umiejętności i kompetencje,
- nowe konkretne narzędzia,
- profil praktyczny - minimum teorii,
- kontakt z praktykami autorami narzędzi i metod,
- praktyczność,
- profesjonalizm.
-
Celem studiów jest przekazanie uczestnikom aktualnej wiedzy dotyczącej zarządzania wybranymi obszarami działalności organizacji, z punktu widzenia problemów psychologicznych, które z tymi obszarami się wiążą.
Uwaga skoncentrowana zostanie przede wszystkim na aspektach związanych z zarządzaniem ludźmi i marketingiem. W programie studiów uwzględniono specyficzne zadania i trudne sytuacje, które pojawiają się życiu zawodowym. Studia pozwalają lepiej zrozumieć psychologiczne mechanizmy zachowań człowieka w wyżej wymienionych sytuacjach.
Większość osób zajmujących stanowiska kierownicze w przedsiębiorstwach i innych instytucjach to osoby o wykształceniu technicznym, ekonomicznym lub prawniczym i o ile z reguły posiadają tzw. „twarde” kompetencje potrzebne do zarządzania, o tyle często zgłaszają potrzebę uzupełnienia ich o kompetencje „miękkie”. Osoby zajmujące się zarządzaniem podkreślają, że zgłębienie psychologicznych aspektów kierowania ludźmi wpływa znacząco na podniesienie skuteczności ich pracy. Również znajomość psychologicznych uwarunkowań zachowania klientów i kontrahentów jest istotnym czynnikiem zwiększającym szanse na sukces w działalności biznesowej.
Studia skierowane są więc do wszystkich osób zainteresowanych psychologicznym podejściem do zarządzania, w szczególności zaś do przedsiębiorców oraz menedżerów wszystkich szczebli, zamierzających uzupełnić swoje kompetencje kierownicze.
-
Uczestnicy studiów uzyskują usystematyzowaną oraz zaktualizowaną wiedzę, a także praktyczne umiejętności z zakresu:
- znajomości prawa pracy, rynku pracy i zbiorowych stosunków pracy oraz prawa ubezpieczeń społecznych,
- przygotowania i prowadzenia procedury rekrutacyjno-selekcyjnej,
- podstaw negocjacji i negocjacji zbiorowych,
- analizy wykonywanej pracy oraz sporządzania opisów stanowisk pracy i profili wymagań osobowościowych,
- opracowywania i modyfikacji systemów ocen pracowniczych oraz procedury ich wdrażania,
- wartościowania, czyli oceny wymagań, trudności danej pracy oraz jej wyceny,
- budowania systemów wynagradzania pracowników,
- budowania ścieżek rozwoju zawodowego i osobistego pracowników,
- wykorzystania informatycznych narzędzi w zarządzaniu kadrami,
- ochrony danych osobowych w procesie kadrowym,
- mierników controllingu personalnego w wybranych obszarach zarządzania zasobami ludzkimi,
- podstaw zarządzania zasobami ludzkimi, etyki w stosunkach pracy i aspektów proefektywnościowych i antyefektywnościowych kultury organizacyjnej.
Absolwent studiów jest przygotowany do pracy w dziale personalnym, pełnienia funkcji doradcy, eksperta w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi w różnego typu instytucjach, w tym w przedsiębiorstwach; do pozyskania odpowiednich współpracowników i zbudowania sprawnie funkcjonującego zespołu w ramach koordynowanych przez siebie projektów i in.
Oferta ta skierowana jest do:
- osób odpowiedzialnych za zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji i realizację polityki personalnej, w szczególności kierowników wyższego i niższego szczebla zarządzania w pionach zarządzania zasobami ludzkimi i pozostałych, właścicieli i menedżerów małych i średnich przedsiębiorstw,
- pracowników działów personalnych,
- doradców, szkoleniowców, absolwentów wyższych uczelni i innych osób zainteresowanych zdobyciem, ugruntowaniem oraz pogłębieniem wiedzy z zakresu problematyki zarządzania zasobami ludzkimi w nowoczesnych organizacjach.
Studia I stopnia | Studia II stopnia | Studia jednolite magisterskie
Studia niestacjonarne I stopnia | Studia niestacjonarne II stopnia
Studia niestacjonarne jednolite magisterskie
Studia podyplomowe | Filmowe spotkania UwB
| Maturalne niezapominajki
Dlaczego UwB | Dlaczego Białystok | Rekrutacja krok po kroku
| Wyszukiwarka studiów |