Celem wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia jest:

  • stałe monitorowanie i podnoszenie jakości kształcenia w uczelni,
  • podnoszenie rangi pracy dydaktycznej,
  • tworzenie jednoznacznych procedur oceny organizacji i warunków kształcenia w ramach uczelni,
  • zwiększenie mobilności studentów i doktorantów w kraju i za granicą.

Wewnętrzny system zapewniania jakości kształcenia obejmuje:

  • monitorowanie kompetencji i doświadczenia oraz kwalifikacji nauczycieli akademickich i innych osób prowadzących zajęcia ze studentami i doktorantami,
  • monitorowanie i doskonalenie procesu kształcenia,
  • ocenę jakości zajęć dydaktycznych,
  • monitorowanie warunków kształcenia i organizacji studiów,
  • monitorowanie wsparcia studentów i doktorantów w procesie uczenia się,
  • monitorowanie mobilności studentów i doktorantów oraz stopnia umiędzynarodowienia kształcenia,
  • uzyskiwanie opinii absolwentów uczelni o przebiegu odbytych studiów,
  • monitorowanie relacji z otoczeniem społeczno-gospodarczym w odniesieniu do programu studiów,
  • monitorowanie karier zawodowych absolwentów studiów,
  • instrumenty i procedury służące do realizacji pkt 1–9.

Obowiązujące zasady działania wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia w Uniwersytecie w Białymstoku zostały wprowadzone: Uchwałą nr 2614 Senatu UwB z dnia 27 listopada 2019 r.